logologo

 Facebook

 pjaworska@psychologbelzyce.pl

 603 308 521

  • OFERTA
  • CENNIK
  • TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
  • DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA
  • ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE
  • SPEKTRUM AUTYZMU – NIEPEŁNOSPRAWNOSĆ INTELEKTUALNA
  • KONSULTACJE ZAWODOWE
  • OFERTA
  • CENNIK
  • TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
  • DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA
  • ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE
  • SPEKTRUM AUTYZMU – NIEPEŁNOSPRAWNOSĆ INTELEKTUALNA
  • KONSULTACJE ZAWODOWE

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE
W STOPNIU LEKKIM LUB W SPEKTRUM AUTYZMU

Zajęcia rozwijające dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim lub w spektrum autyzmu mają na celu wspieranie ich rozwoju w różnych obszarach, takich jak:

 

  • umiejętności poznawcze,
  • umiejętności społeczne,
  • umiejętności emocjonalne,
  • umiejętności motoryczne,
  • umiejętności komunikacyjne.

 

Zajęcia te są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i mają charakter rehabilitacyjny, edukacyjny oraz terapeutyczny.

zajęcia-dzieci-niepełnosprawne-inteektualnie

Wsparcie w rozwoju umiejętności poznawczych

  • Trening pamięci: zajęcia mogą obejmować ćwiczenia na rozwijanie pamięci krótkotrwałej i długotrwałej, np. gry memory, dopasowywanie przedmiotów, zapamiętywanie i przypomnienie sekwencji.
  • Rozwiązywanie problemów: dzieci uczą się prostych zagadek, łamigłówek, układanek, co rozwija ich logiczne myślenie i zdolność do rozwiązywania problemów.
  • Rozpoznawanie kształtów, kolorów, liczb: zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności klasyfikacji, identyfikacji oraz porównywania obiektów i ich cech.
  • Zajęcia rozwijające umiejętności edukacyjne: w zależności od potrzeb, zajęcia mogą obejmować ćwiczenia z zakresu matematyki, języka polskiego, czytania, pisania, ale w sposób dostosowany do możliwości uczestników  z wykorzystaniem różnych metod nauczania.

Kształtowanie umiejętności społecznych

  • Rozmowy i interakcje: zajęcia pomagają w nauce wyrażania swoich emocji, potrzeb i opinii w sposób odpowiedni do sytuacji.
  • Radzenie sobie z emocjami: dzieci uczą się rozpoznawania swoich emocji (np. radości, smutku, złości) i odpowiednich reakcji na nie. Praca nad kontrolą emocji jest kluczowa w tym etapie.
  • Ćwiczenia z zakresu empatii: pomoc w nauce rozpoznawania emocji innych osób, co może odbywać się przez zabawy teatralne, rozwiązywanie scenek sytuacyjnych.

Rozwój komunikacji

  • Nauka języka i mowy: dzieci uczą się prawidłowej wymowy, rozpoznawania dźwięków, a także rozumienia i używania słów w kontekście.
  • Alternatywne formy komunikacji: w zależności od potrzeb, zajęcia mogą obejmować naukę komunikacji za pomocą symboli, gestów lub innych wspomagających metod (np. komunikacja obrazkowa).
  • Praca nad zdolnościami słuchowymi i rozumieniem mowy: zajęcia pomagają w poprawie umiejętności słuchania, rozumienia poleceń, zapamiętywania i odpowiedzi na zadawane pytania.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

Szybkie linki

  • OFERTA
  • CENNIK
  • TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
  • DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA
  • ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE
  • SPEKTRUM AUTYZMU – NIEPEŁNOSPRAWNOSĆ INTELEKTUALNA
  • KONSULTACJE ZAWODOWE

© 2025 Patrycja Jaworska                                  Psycholog Bełżyce